marți, 10 noiembrie 2015

Despre Pustnicul Onufrie ....

“In lume necazuri veti avea; dar indrazniti. Eu am biruit lumea.”(Ioan,16;33.)

Despre pustnicul Onufrie am aflat mai demult si eu intr-un scurt reportaj - Pustnicii Romaniei. Acum ca am gasit un nou material video despre acesta, vi-l impartasesc si voua. Sper ca mai traieste si in ziua de astazi. Tare mi-as dori sa ii fac o vizita, macar pentru niste sfaturi sau sa ascult cateva dintre intamplarile care l-au insotit de-a lungul vietii, mai ales cea de pustnic.

"Nu am fost niciodata bolnav ...." deci se poate trai si fara a avea nevoie de spitale, medicamente sau alte forme de alinare ale durerilor fizice. Cei mai multi dintre noi cand au si cea mai mica durere dau fuga la medicul de familie sau la farmacii ingroziti, speriati, facandu-si in cap scenarii demne de filmele de groaza. In fine .... sa revin asupra subiectului.

Deruland timpul inapoi, in 2011 a fost mare zarva cu locatia unde se afla pustnicul Onufrie, anumite personaje "cu carte", "cu functii", "cu o situatie materiala probabil foarte buna" dorindu-l cu orice pret sa fie scos de pe "mosie".




Stai sa te intrebi de ce atata ura pe un biet pustnic din partea d-ului Dan Olteanu (la acea vreme director Regia Publica a Padurilor Kronstadt - Brasov), desi in 2011 seful de şantier, Nelu Ţiplea, a relatat faptul că „aşa cum arată proiectul pe care ar trebui să-l încheiem anul viitor (2012), pârtia de schi nou amenajată nici pe departe nu se apropie de zona în care şi-a făcut adăpost călugărul”. Probabil imaginea pustnicului Onufrie ar fi dat prost daca un om al timpurilor "moderne" s-ar fi intersectat cu "coliba" pustnicului construita ilegal. Le sta ca un ghimpe in coasta ... si acestui domn Olteanu cat si d-ului comisarului sef de la acea vreme (actual poate o fi alta persoana) Constantin Liviu Naghi, 2 oameni pe care ii puteti gasi in materialul video de mai jos, atat de verticali, imbratisand litera legii de la A la Z. Este bine de stiut ca in altfel de situatii cei care au legea in mana imediat fac exces de zel si se arata atat de curati si drepti .... dar in alte parti unde se fura, se "taie si se spanzura", legea nu mai este respectata si interpretata dupa bunul plac sau dupa cat de gros e plicul.

Ma incearca un sentiment de patriotism, si de revolta in acelasi timp. Unii, ca acest pustnic, in singuratatea lor au puterea de a se ruga si pentru cei care ii vor raul sau vor sa il alunge. Primul meu impuls e clar sa pun mana pe sabie si sa fac dreptate .... Traim intr-o tara in care valorile morale au disparut, coruptia si idolatria fata de bani au ajuns la loc de cinste iar romanii sunt adormiti si notiunea de unitate a disparut sau dispare pe zi ce trece. Dupa ce m-am mai calmat, am scormonit in arhiva google dupa aceasta intamplare sa vad/sa caut ce s-a mai intamplat cu acest caz. M-am bucurat launtric in primul rand cand am gasit stirea din luna a 5-a a lui 2012: Pustnicul ONUFRIE nu va mai fi evacuat (stirea - aici).

Pana la urma cine a biruit? Si totusi pustnicul Onufrie se roaga pentru toti fie om bun fie om rau ...

Multumesc!

PS: Daca nu ar mai exista pustnicii care se roaga pentru mantuirea noastra am fi disparut demult .... nu exista zi in care sa nu ma intreb cum cel de Sus ne mai suporta!



Si un reportaj ceva mai nou, din 2014 cu parintele inca in viata prin acele locuri, asteptand parca sa plece...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu